Halong Bay

21 juni 2015 - tp. Hạ Long, Vietnam

Één goedemiddag,
Daar zijn we weer met een kleine update. Met de trein vanuit Sapa aangekomen bij Hanoi en vanuit daar een lokale trein gepakt naar Hai Phong. Een trein vol vietnamezen.. dat was al een hele beleving opzich. In Halong Bay aangekomen hoopte we op straat een mooie cruise af te kunnen dingen. Dit ging echter niet geheel als gepland waardoor we een uur voor vertrek nog steeds niets geregeld hadden. Uiteindelijk online de Syrena cruise geboekt en naar de standplaats van de maatschappij gereden. Daar bleek de cruise vol en konden ze niet aan onze boeking voldoen. Wij balen natuurlijk..
Uiteindelijk kwan de maatschappij zelf met een suggestie; we konden voor dezelfde prijs een suite boeken, maar dan zonder werkende airco. Een cabin die ze om die reden niet verhuren. Wij allang blij, enorm luxe kamer en wat bleek: de airco deed het gewoon. Mazzelpik 1 & 2 dus helemaal in ons element door Halong Bay. Eerst naar een van de mooiste grotten van Halong geweest. Een holte in de rots uitgeslepen door de bewegingen van de zee. Stalagmieten en stalagtieten, binnengrotse wateren, heel bijzonder. Vervolgens kregen we de kans om te kayakken. Wat een machtig gevoel geeft dat! Overgeleverd aan de natuur door de wateren heen, en wat voel je je klein. Foto's en filmjes volgen en dan zien jullie zeker wat we bedoelen. Een adembenemend panorama. 'S avonds 7 gangen vis gehad (eten hier is overigens echt heel goed!) en na 4 Pina Colada's en kinderachtig veel wodka was alles nog mooier;)
Vandaag met een bootje de lokale vissers bezocht. Oesters, krabben, vissen & garnalen in overvloed. Deze mensen leven daadwerkelijk op een vlot in het water en leveren keiharde arbeid. Net als de rest van het vietnameze volk trouwens. Bewonderenswaardig..
Na een heerlijke lunch op de boot zijn we met de ferry richting Cat Ba Island gevaren. Een eiland met een bijzonder mooie kust, maar verder een nogal onhygienische inhoud. Ik begin steeds beter te begrijpen waarom die aziaten met mondkapjes rondlopen. Vincent's studentenflat is er niks bij;) Daaruit kan ik concluderen dat ik meer een mens van de natuur ben. De rijstvelden van Sapa en de prachtige baaien van Halong Bay. Neent niet weg dat ik het een hele bijzondere, leerzame en ook inspirerende ervaring vond en het niet had willen missen.
Op Cat Ba Island lekker gegeten en nu in het hotel. Morgen met de speedboat naar Hai Phong airport en vanuit daar vliegen we richting Da nang. We hebben een heel mooi hotel in Hoi An geboekt en we horen van iedereen dat ook de stad heel mooi moet zijn. Kijken we dus zeker naar uit!
Als jullie me nu willen excuseren; ik heb inmiddels een innige vriendschap met het toilet..;) Maar hé, het is het allemaal meer dan waard. Fantastisch land & fantastisch gezelschap. Mijn vakantie kan nu al niet meer stuk!
Foto's volgen!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vinny:
    21 juni 2015
    Nou nou, zo erg is mijn flatje niet! Veel plezier verder nog daar!
  2. Aally:
    Lieve allebei
    Wat weer een inspirerend verhaal. Ik heb in de grote bos atlas e.e.a. geprobeerd op te zoeken maar niet alles staat erin.
    Jullie worden echte vis liefhebbers zo.
    Hopelijk maak je gauw een einde aan je vriendschap met de wc Ailsa. Lijkt me geen gezonde relatie.
    Verder lees ik heel veel genieten samen en dat vind ik heel fijn!
    Dikke kus
  3. Marieta:
    21 juni 2015
    Wauw... Wat gaaf allemaal zeg!! Krijg er zelf helemaal zin in! Ontzettend tof wat jullie allemaal ondernemen. Een vakantie om nooit te vergeten!! Ennuh Ailsa... gember thee (verse gember met kokend water) verricht wonderen!!

Laten jullie snel weten als jullie geland zijn met dat geweldige vliegtuig?
    Xxx van ons